وبلاگ تخصصی درب ضد سرقت آتاک درب ایران

درب ضدسرقت، درب داخلی ، درب لابی

وبلاگ تخصصی درب ضد سرقت آتاک درب ایران

درب ضدسرقت، درب داخلی ، درب لابی

انواع روکش های درب ضد سرقت

  درب ضد سرقت آتاک درب دارای روکش های گردوی آمریکایی ، بلوط و راش می باشد که بهترین نوع روکش ها هستند. در زیر به انواع روکش های درب ضد سرقت می پردازیم:

روکش گردو طبیعی

معمولاً از رگه های بیشتری نسبت به روکش راش برخوردار است و همین امر سبب توجه بیشتر خریداران به این نوع روکش می باشد.

روکش راش طبیعی

یکی از معروف ترین روکش های موجود در بازار ایران می باشد و از چوب های درخت راش مرغوب تهیه که به دلیل استفاده از رگه های زنده درخت در این روکش جذابیت آن دو برابر می شود.

روکش لمینت

این نوع از روکش ها از چوب های فراوری شده و ساخته می شود، ولی این بدان معنا نیست که حتماً از خود چوب در ساخت آن استفاده شود و از این روکش ها برای ساخت روکش، کفپوش و دیوارپوش نیز استفاده می کنند. از مزایای استفاده از این نوع روکش میتوان به مقاومت بالای آن در برابر اشعه مضر خورشید و شباهت بسیار زیاد به چوب طبیعی اشاره کرد.

روکش هایگلاس

روکش های ام دی اف انواع مختلفی دارند که روکش هایگلاس یکی از این نوع روکش ها می باشد که جنس آن از پلگسی گلاس می باشد و از مزایای استفاده از این نوع روکش می توان به سبکتر و مقاومتر بودن نسبت به شیشه نام برد.

روکش پرینت

این نوع روکش به صورت چاپ شده بر روی ام دی اف به فروش می رسد که به صورت طبیعی جلوه نمی کند و ظاهر روکش های طبیعی را نخواهد داشت.

روکش هات پرس

یکی از ضعیف ترین روکش ها که به ندرت در تولید درب ضد سرقت از آن استفاده می شود و از این نوع روکش در گذشته برای درب های معمولی استفاده می شد و جزء ارزان قیمت ترین روکش های موجود در بازار می باشد.

درب ضد سرقت آتاک درب ، دارای درب ضد سرقت ، درب لابی، درب داخلی با روکش های از جنس راش و گردو طبیعی می باشد. 


تفاوت چوب نرم و چوب سخت

قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه نوع چوبی بهترین انتخاب برای درب ضد سرقت مهم است.

چوب سخت با دوام تر از چوب نرم است اما موضوع همیشه این نیست. این اصطلاحات به اصالت و ساختار درختی که چوب از آن تهیه شده است بر می گردد.

چوب سخت با دوام تر از چوب نرم است اما موضوع همیشه این نیست. این اصطلاحات به اصالت و ساختار درختی که چوب از آن تهیه شده است بر می گردد.

چوب سخت از درختانی تهیه می شود که دانه های آن پوسته ی خارجی دارند و یا گل می دهند مانند درختان سیب یا بلوط. سایر درختان شامل توس، ماهون، افرا، بلوط و گردو می باشد. چوب سخت همچنین منافذی دارد که باعث ایجاد رگه هایی در چوب می شود و آن را متراکم تر و مقاوم در مقابل آتش می کند. بیشتر چوب های سخت قرمز تیره، قهوه ای جذاب و یا سفید رنگ هستند و برای ساخت پروژه های دیرپاتر مثل کفپوش یا ایوان استفاده می شوند.

چوب نرم از درختانی تهیه می شوند که دانه های آن پوسته ی خارجی ندارند و با باد جابجا می شوند و برگ های سوزنی خود را سرتاسر سال حفظ می کنند.سرو، کاج و صنوبر از این نوع درختان می باشند. چوب های نرم، زرد یا قرمز رنگ می باشند. چوب های نرم معمولا ارزان تر هستند و به عنوان الوار، درخت کریسمس و برای تولید کاغذ مناسب می باشد.

بطور معمول چوب های سخت برای ساخت درب چوبی ضد سرقت مناسب تر می باشد و کاربرد بیشتری در این حوزه دارد.

بهترین انتخاب بین درب های ضد سرقت چینی ، ایرانی و ترک کدام است؟

به دلیل تنوع بالایی که در زمینه درب ضد سرقت وجود دارد خریداران این درب ها دچار تردید و سر  در گمی می شوند. درب های وارداتی در ایران عموما از کشور های چین و ترکیه به صورت پک کامل و یا به صورت جزء به جزء وارد می شوند. درب های ضد سرقت ایرانی از لحاظ ظاهری برگرفته از طرح های ترک می باشند که چهار چوب فلزی آن معمولا در ایران ساخته می شود و یراق آلات آن ها از کشور ترکیه وارد می شود زیرا دستگاه های سازنده آن معمولا بسیار گران قیمت بوده که وارد کردن آنها مقرون به صرفه تر است. قیمت درب های ضد سرقت ایرانی از درب های ضد سرقت چینی گران تر ولی از درب های ضد سرقت ترک ارزان تر می باشند. درب های اورجینال وارداتی و درب های ضد سرقت تولیدی که توسط شرکت آتاک درب به فروش می رسد بسیار مقاوم و ضد دیلم می باشند در واقع درب ضد سرقت ترک اصل که جز محصولات آتاک درب می باشد دارای استانداردهای بین المللی می باشند و بصورت یکروزه بدون تخریب با گارانتی تحویل مشتری می گردددر واقع این نوع از درب ضد سرقت نسبت به سایر مدل های موجود در بازار بسیار تفاوت های بارزی دارند. شرکت آتاک درب وارد کننده و تولید کننده درب های ضد سرقت ضد دیلم می باشد. آتاک درب، درب ضد سرقت ضد آب و ضد آفتاب، درب لابی، درب داخلی و درب های واحدی با بالاترین کیفیت و تنوع طرح مورد پسند مشتریان را در سبد محصولات خود دارد.

درب های ضد سرقت آتاک درب رویه 11 میل ترکیه با 10 سال گارانتی، یراق کاله ترکیه با 5 سال گارانتی و داخل شبکه فولادی با ورق سراسری می باشد. درب های ضد سرقت آتاک درب انتخاب بسیار مطمئنی برای ایمنی منازلتان می باشد.


تفاوت ظاهری درب ضد سرقت ترک و چینی

1- چهارچوب

چهارچوب دربهای ضد سرقت چینی به صورت تخت بوده و اختلاف کمی بین سطوح بیرونی و لنگه درب وجود دارد، در حالی که این اختلاف در درب ضد سرقت ترک بیشتر می باشد.

2- لولا

لولاهای دربهای ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده بوده و کاملاً مشخص اما لولاهای دربهای ضد سرقت چینی مخفی است، نه از داخل و نه از بیرون قابل تشخیص نمی باشد.

3- رویه

رویه نهایی دربهای ضد سرقت چین یا فلز با رنگ کوره ای طرح چوب هستند یا اچ دی اف رنگ شده و در بعضی موارد درب ضد سرقت چینی فلزی با روکش پی وی سی نیز دیده می شود، اما رویه درب لابی ضد سرقت ترک به دو دسته ام دی اف با روکش طبیعی چوب یا ام دی اف با روکش پی وی سی تقسیم می شوند.

4- قیمت

قیمت درب ضد سرقت چینی نسبت به قیمت درب ضد سرقت ترک پایین تر می باشد وزن این دربها نیز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبکتر هستند به طوری که می توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند.

5- نصب

دربهای ضد سرقت چین آسان و سریعتر نصب می شوند هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک نیز بیشتر از یک یا دو ساعت زمان بر نخواهد بود.

درب های ضد سرقت چینی کاملاً در کشور چین ساخته شده و به سایر کشورها صادر می شود، اما درب ضد سرقت ترک در ایران نیز مونتاژ می شود.

این تصور که دربهای ضد سرقت چینی نسبت به دربهای ضد سرقت ترک دارای کیفیت پایین تری هستند شاید تصوری اشتباه و نادرست باشد و با وجود اجناس بی کیفیت چینی در بازار ایران می توان به خریدار درب ضد سرقت حق داد که این تصور را داشته باشد که بیشتر درب های ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران فلز با رنگ کوره ای طرح چوب می باشد.

درب ضد سرقت ترک که شرکت آتاک درب ایران نمایندگی درب ضد سرقت آتاک ترکیه را دارد، دارد. تنوع فراوانی در درب های ضد سرقت با کیفیت بالا و تنوع قیمت برای مشتریان دارد. درب ضد سرقت آتاک درب از لحاظ امنیتی و زیبایی در درجه بسیار بالایی قرار دارد و در صورت بروز مشکل هر چند کوچک، این درب ها تا 15 سال گارانتی دارند. 


درب آکوستیک ضد صدا

از مهمترین عوامل نشت صداهای مزاحم به داخل محیط کار یا محل زندگی درب ها هستند . درب های ساخته شده برای محیط زندگی و ادارات ، معمولا با پوشش داخلی شبکه هانیکام و روکش ام دی اف یا اچ دی اف که قاعدتا ۳ میل یا ۵ میل هستند ساخته می شوند . این موضوع باعث نشت صدای مزاحم توسط این درب ها به داخل محیط کار یا داخل منازل می شود . یکی از راهکارهای مهم در به حداقل رساندن این صدا ها ، استفاده از درب های آکوستیک ( ضد صدا ) با پوشش داخلی عایق صوتی از جمله : مینرال وول ، فوم پلی یورتان ، فوم الاستومری ، پلی استایرن است.

درب های معمولی در اکثر موارد با چهارچوب ( فریم آهنی یا چوبی ) کاملا انطباق ندارند ( به دلیل پیچیدگی یا تاب خوردگی درب یا فریم ) و این موضوع باعث ایجاد درز بین درب و چهارچوب خواهد شد . این درزها در بعضی مواقع به حدی هستند که به راحتی فضای پشت درب از میان این شکاف ها قابل رویت بوده و همین امر سبب می شود که صدای مزاحم از محیطی به محیط دیگر براحتی انتقال یابد . ساخت درب های آکوستیک ( ضدصدا ) با چهارچوب های چوبی متناسب با درب ساخته شده ، از دیگر راهکارهای اساسی جهت کاهش صدا می باشد .
از این رو میتوان گفت طراحان شرکت درب ضد سرقت آتاک درب با در نظر گرفتن تمامی استانداردها و با بهره گیری از برترین و با کیفیت ترین مصالح ، گام های بزرگی را در جهت تولید درب های ضد سرقت در عین حال عایق صدا و حرارت و درب ضد صدا برداشته اند .  

یکی از روشهای معمول جهت آکوستیک کردن درب ، لمسه کاری یا لمسه دوزی درب است . معمولا برای آکوستیک درب ها به روش لمسه کوبی ، ازمواد زیر انجام می شود : استفاده از پارچه های مخمل و چرم های مصنوعی درجه یک برای روکش درب / استفاده از عایق اسفنجی با چگالی مناسب جهت ایزوله سطح درب / و استفاده از گل میخ های ساده و قلم کاری شده ، دکمه های همرنگ پارچه یا چرم مصنوعی ، گل پیچ های آبکاری شده جهت لمسه درب . این روش علاوه بر آکوستیک درب ، شکل ظاهر زیبایی برای درب ها ایجاد می کند . 

 

درب آکوستیک ، درب ضد صدا ، درب عایق صدا بیشتر در ورودی و خروجی سینماها ، سالن‌های همایش ، سالن اجتماعات و درب لابی، استودیو ها ، اتاق های تأسیسات  و برق ، هتل ها ، بیمارستان ها ، اتاق سرور و دیتا سنتر و محیط‌ های اداری استفاده می شود.